Smanjiti upotrebu soli

El. pošta Štampa PDF

Korist za američko društvo, usljed smanjenja unosa soli od samo tri grama dnevno, bila bi ravna onoj kao u slučaju da 50 posto pušača SAD-a ostavi cigarete, tvrde stručnjaci. Smanjenje dnevnog unosa soli za samo tri grama u SAD-u moglo bi spriječiti do 66.000 šlogova, 99.000 infarkta i 92.000 smrtnih slučajeva godišnje, a američko zdravstvo bi u tom periodu uštedjelo 24 milijarde dolara, poručuju stručnjaci sa Univerziteta Kalifornija. So, koja doprinosi visokom krvnom pritisku i srčanim oboljenjima, u Americi se koristi znatno više nego što je potrebno. Stručnjaci upozoravaju da je potrošnja i dalje u porastu. Žene bi imale najviše koristi od smanjenja soli u ishrani, napominju kalifornijski stručnjaci. {reg}

Kardiološke bolesti usmrtit će stotine hiljada ljudi u SAD-u

Desetljeća napretka u SAD-u na planu smanjenja holesterola, snižavanja krvnog pritiska i odricanja od cigareta neutralizirana su zbog širenja gojaznosti, a posljedica toga jeste i vjerovatnoća da će tokom 2010. od srčanih bolesti umrijeti čak 400.000 Amerikanaca, upozorili su britanski stručnjaci sa Univerziteta Liverpool. Britanski tim procjenjuje da bi se skoro polovina mogla spriječiti zdravijom prehranom i ostavljanjem cigareta.

U zadnje vrijeme je trend gomilanja kilograma i na globalnom planu "alarmantan", očekuje se da će 2015. čak milijarda i po stanovnika planete patiti od viška kilograma.

San pomaže u selekciji tema i korisnih podataka

Spavanje nam pomaže da iz mnoštva informacija dobijenih u toku dana, obavimo selekciju tema i korisnih podataka, tvrde neurolozi. Također, rezultati istraživanja pokazuju da emocije pomažu mozgu da odluči koja će sjećanja trajno arhivirati. Čini se da osim toga što pojačava našu memoriju, spavanje nam pomaže da od brojnih informacija dobijenih u toku dana, izdvojimo važne teme i korisne podatke. Naučnici su ustanovili da je lakše sjetiti se tema i događaja koje sadrže zajedničke ili slične riječi dok smo pritom zaboravili najmanje 25 odsto događaja i tema nakon buđenja. Američki neurolozi utvrdili su da mozak mnogo duže, skoro neprekidno, od prijatnih doživljaja pamti stresne situacije.

Obrazovanje i lokacija stanovanja znatno utječu na krvni pritisak

Ishrana bogata svježim voćem i povrćem čuva kardiovaskularni sistem od bolesti. Istraživanje je pokazalo i da je jedan od glavnih faktora pojave visokog krvnog pritiska, gojaznost, rasprostranjenija među siromašnim stanovništvom slabijeg obrazovanja, prenijeli su francuski mediji. Naučnici preporučuju da se ciljano djeluje na populaciju koja živi u siromašnim dijelovima gradova kako bi se efikasno smanjile nejednakosti koje su u vezi sa opasnošću od kardiovaskularnih oboljenja.Vrijednosti normalnog arterijskog pritiska su statistički određene i variraju na osnovu uzorka, rase i uzrasta. Trend povećanja broja oboljelih najvjerovatnije će se nastaviti tokom narednih pet godina jer je sve više onih koji ne vode računa o ishrani i redovnoj fizičkoj aktivnosti.

 

  {/reg}



Dodaj ovaj članak u svoju omiljenu online zajednicu
Facebook! Reddit! Del.icio.us! Mixx! Free and Open Source Software News Google! Live! StumbleUpon! TwitThis Joomla Free PHP
Komentari (0)Add Comment

Napišite komentar
Morate biti prijavljeni da biste mogli poslati komentar. Molimo vas da se registrirate ukoliko nemate već otvoren korisnički račun.

busy